Godzina Duszków

czwartek 8 września 2016
  • "Godzina duszków" to przygodowa gra kooperacyjna od wydawnictwa REBEL (fot. Ewelina Zielińska)
    "Godzina duszków" to przygodowa gra kooperacyjna od wydawnictwa REBEL (fot. Ewelina Zielińska)
  • Gracze kolejno wcielają się w duszka Strasia zakładając na twarz maskę, która zasłania oczy (fot. Ewelina Zielińska)
    Gracze kolejno wcielają się w duszka Strasia zakładając na twarz maskę, która zasłania oczy (fot. Ewelina Zielińska)
  • Używając magnetycznej różdżki musimy zdobyć skarby i dostarczyć je na pole startowe (fot. Ewelina Zielińska)
    Używając magnetycznej różdżki musimy zdobyć skarby i dostarczyć je na pole startowe (fot. Ewelina Zielińska)
  • Ściany zamku i żetony skarbów możemy rozstawiać w dowolny sposób (fot. Ewelina Zielińska)
    Ściany zamku i żetony skarbów możemy rozstawiać w dowolny sposób (fot. Ewelina Zielińska)
Załóż maskę i wciel się w duszka Strasia by zdać egzamin wstępny ze straszenia i zostać duchem do zadań specjalnych. By osiągnąć cel potrzebujesz pomocy innych graczy, którzy przeprowadzą Cię przez zamek i pomogą wykonać zadania.

„Godzina duszków” to gra przygodowa od wydawnictwa REBEL. W naprawdę dużym pudełku znajdziemy planszę nawiedzonego zamku, 14 metalowych żetonów, maskę zasłaniającą oczy, magnetyczną różdżkę, karty misji i duchów oraz cyfrowy licznik. Rozpoczynając grę ustawiamy zegar na 18 minut. Nim upłynie czas na liczniku gracze muszą wykonać 6 misji, kolejno się zmieniając. Każda misja polega na zebraniu dwóch przedmiotów  z maską Strasia na twarzy.

Jak poradzić sobie ze ścianami zamku i czyhającymi złymi duchami? Tutaj ważna jest rola pozostałych graczy, którzy słownie naprowadzają gracza-Strasia. Unikanie duchów nie jest proste i wymaga precyzji. Jeśli natrafimy na ducha musimy go „odprowadzić” na pole startowe co zabiera nam cenny czas.

Bardzo prosta rozgrywka i fantastyczne wykonanie gwarantują graczom wiele przygód. „Godzina duszków” dedykowana jest dzieciom od lat 6. Od młodych graczy wymaga skupienia, cierpliwości, precyzyjnego formułowania poleceń oraz uważnego słuchania. To jedna z nielicznych gier, której kooperacyjny charakter tak bardzo angażuje wszystkich graczy, a nieubłaganie mijający czas wymusza zdecydowane i szybkie działanie. Zarówno ściany zamku jak i żetony możemy każdorazowo ustawiać w inny sposób co urozmaica kolejne rozgrywki.

Dodatkową zaletą „Godziny duszków” jest łatwa zmiana poziomu trudności. Gdy sześć misji w 18 minut przestanie być wyzwaniem warto skrócić czas, zwiększyć liczbę misji czy zmniejszyć limit złych duchów jakie wolno nam złapać.

Motyw duchów i magnetyczne elementy zachwycają najmłodszych graczy, a reguły gry, które wymagają od dzieci cierpliwej współpracy podobają się rodzicom. Do tej pory nie mieliśmy okazji grać w coś podobnego do „Godziny duszków”, gdzie wspólnie staramy się osiągnąć cel w określonym czasie. To świetna odskocznia od standardowych planszówek, która sprawdzi się w dziecięcym gronie.