Anna Brończyk-Puzoń*

Bardzo ważny jest odpowiedni pojemnik na drugie śniadanie i przekąski (fot. sxc.hu)

Przygotowując pociechę do szkoły staramy się o wszystkim pamiętać. Obok podręczników, zeszytów, przyborów szkolnych powinniśmy zadbać również o to, aby spakować dziecku coś pożywnego. Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka, wykładowca akademicki ma dla nas kilka propozycji na pyszne, kolorowe i zdrowe przekąski.

Zacznijmy od odpowiednich opakowań. Ich asortyment jest obszerny: od przezroczystych, po te kolorowe z ukochanymi bohaterami bajek naszych dzieci. Pozwólmy, aby wybór dokonał nasz uczeń. Tym sposobem będziemy mieli większą szanse, że przygotowane przez nas posiłki zostaną zjedzone z apetytem.

8 pomysłów na zdrowe przekąski szkolne

Przygotowując pierwszą wyprawkę szkolną staramy się o wszystkim pamiętać. Obok zakupionych podręczników, zeszytów i nowych ubrań, powinniśmy zadbać również o posiłki spożywane przez nasze dzieci poza domem. Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka i wykładowca w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach ma dla nas kilka propozycji na pyszne, kolorowe i zdrowe przekąski.

Zupy to szybkie i pożywne dania. W miesiącach zimowych warto je przygotowywać z nasion roślin strączkowych i warzyw korzeniowych z dodatkiem przypraw i tłuszczu. Zupy oprócz wysokiej wartości odżywczej są źródłem płynów, dlatego warto je spożywać nie tylko na obiad ale również na kolację.

Koniec z nudnymi kanapkami, zróbmy coś oryginalnego na kolację (fot. foter.com)

Kolacja to jeden z głównych posiłków, który ma za zadanie przygotować organizm na kilkugodzinną przerwę w aktywności, zapewnić spokojny sen i regenerację organizmu. Zatem jak ją przygotować aby była smaczna, wartościowa i jednocześnie szybka w przygotowaniu? Przedstawiamy kilka naszych propozycji.

Pomysły na szybką i smaczną kolację

Kolacja to jeden z głównych posiłków, który ma za zadanie przygotować organizm na kilkugodzinną przerwę w aktywności, zapewnić spokojny sen i regenerację organizmu. Zatem jak ją przygotować aby była smaczna, wartościowa i jednocześnie szybka w przygotowaniu? Przedstawiamy kilka naszych propozycji.

W czasie ciąży nie można jeść wszystkiego (fot. phalinn / Foter / CC BY)

Będąc w ciąży odpowiadasz za zdrowie nie tylko swoje, ale również rozwijającego się płodu. Istnieją produkty spożywcze, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia rozwijającego się organizmu. Czego obok alkoholu i papierosów bezwzględnie unikać? Zobaczcie. 

Jakich produktów należy unikać w ciąży?

Będąc w ciąży odpowiadasz za zdrowie nie tylko swoje, ale również rozwijającego się płodu. Istnieją produkty spożywcze, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia rozwijającego się organizmu. Czego obok alkoholu i papierosów bezwzględnie unikać? Zobaczcie.

Problemom z zaparciami można zaradzić (fot. sxc.hu)

Zaparcia u dzieci to znany wszystkim problem. Zanim jednak zdecydujemy się na podanie środków farmakologicznych, warto zacząć od zmian w diecie. Okazuje się bowiem, że wadliwe żywienie jest główną przyczyną zaparć u dzieci.

Dziecko, toaleta i wstydliwy problem

Zaparcia u dzieci to znany wszystkim problem. Zanim jednak zdecydujemy się na podanie środków farmakologicznych, warto zacząć od zmian w diecie. Okazuje się bowiem, że wadliwe żywienie jest główną przyczyną zaparć u dzieci.

Warto pomyśleć o naturalnych środkach wspomagających odporność i leczniczych zanim sięgniemy po pigułki (fot. sxc.hu)

Sezon jesienno-zimowy dla większości rodziców kojarzy się z czasem niekończących się przeziębień i grypy. W reklamach firmy prześcigają się w wypromowaniu coraz to nowszych medykamentów, które mają za zadanie coraz lepiej zapobiegać chorobom. Istnieją jednak  metody prostsze i tańsze, które dzięki wzmocnieniu systemu odpornościowego efektywnie chronią nasz organizm przed infekcjami bakteryjnymi i wirusowymi.

Odporność na wagę złota

Sezon jesienno-zimowy dla większości rodziców kojarzy się z czasem niekończących się przeziębień i grypy. W reklamach firmy prześcigają się w wypromowaniu coraz to nowszych medykamentów, które mają za zadanie coraz lepiej zapobiegać chorobom. Istnieją jednak metody prostsze i tańsze, które dzięki wzmocnieniu systemu odpornościowego efektywnie chronią nasz organizm przed infekcjami bakteryjnymi i wirusowymi.

Jest kilka sposobów, dzięki którym nasza pociecha polubi warzywa (fot. sxc.hu)

Warzywa uzupełniają naszą dietę w cenne składniki odżywcze, wodę i błonnik. Warto, aby pojawiły się w diecie naszych pociech już od najwcześniejszych miesięcy. Co zrobić, aby dzieci chętniej po niej sięgały? Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka i wykładowca w Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach podpowiada.

Dziecko i warzywa - 7 kroków do sukcesu

Warzywa uzupełniają naszą dietę w cenne składniki odżywcze, wodę i błonnik. Warto, aby pojawiły się w diecie naszych pociech już od najwcześniejszych miesięcy. Co zrobić, aby dzieci chętniej po niej sięgały? Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka i wykładowca w Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach podpowiada.