W poszukiwaniu zimy

czwartek 30 stycznia 2020
    W poszukiwaniu śniegu wybraliśmy się w Beskidy (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
    Warto na tego typu wycieczkę zabrać ze sobą sanki (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
    Żółtym szlakiem dotarliśmy na Wielką Raczę (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
    Im bliżej szczytu tym widok coraz piękniejszy: na Beskid Żywiecki, Śląski oraz odległe Tatry (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
    Im bliżej szczytu roztacza się piękna panorama na Beskid Żywiecki, Śląski oraz odległe Tatry (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
    Na górze tuż obok schroniska znajdziemy taras widokowy (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
    Po krótkiej zabawie na śniegu odpoczęliśmy w schronisku, przy ciepłej zupie i herbacie (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
    Na szczycie wystarczy zrobić kilka kroków, aby znaleźć się po stronie słowackiej (fot. Agnieszka Mróz/SilesiaDzieci.pl)
Zima nie rozpieszcza w tym roku. O przejażdżce na sankach najmłodsi, jak na razie, mogą zapomnieć. My postanowiliśmy poszukać zimy w Beskidach. Celem wyprawy była Wielka Racza, jak się okazało w cudownej scenerii białego puchu i z widokiem na Tatry.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od parkingu (GPS – pod Raczą) w Rycerce Kolonii. Parking jest utwardzony, monitorowany. Znajdziemy tu dużą wiatę, miejsce na ognisko, stoły i ławki. Tuż za nim (skręcamy w prawo) rozpoczyna się żółty szlak na Wielką Raczę (1236 m n.p.m. ). To nim będziemy wędrować, aż do schroniska.

Widok na Beskid Żywiecki i Tatry

Po przyjeździe zaskoczył nas śnieg, który znajdował się już w samej Rycerce. Zabranie sanek okazało się dobrym pomysłem, a nosidło turystyczne można było zostawić w samochodzie. Od samego parkingu bez problemu dostaliśmy się z sankami na szlak. Droga na Wielką Raczę wije się w miarę łagodnymi zakrętami. Jest kilka stromych podejść, ale bez problemu nasza 9-latka daje sobie z nimi radę. Im bliżej szczytu roztacza się piękna panorama na Beskid Żywiecki, Śląski oraz odległe Tatry. Droga zajmuje z kilkoma przystankami około 2,5 godziny.

Granica polsko-słowacka

Na górze tuż obok schroniska znajdziemy taras widokowy. Stąd możemy obserwować cały Beskid Żywiecki, Śląski, słowacką Małą Fatrę oraz odległe Tatry. Na szczycie wystarczy zrobić kilka kroków, aby znaleźć się po stronie słowackiej. Po krótkiej zabawie na śniegu odpoczęliśmy w schronisku, przy ciepłej zupie i herbacie. Droga powrotna zajęła nam niecałe 1,5 godziny. Córka sporą część trasy pokonała zjeżdżając na ślizgaczu.