Anna Brończyk-Puzoń*

Zannim sięgniemy po pigułki, warto pomyśleć o naturalnych środkach wspomagających odporność i leczniczych (fot. pixabay)

W reklamach firmy prześcigają się w promowaniu coraz to nowszych medykamentów wspomagających odporność. Istnieją jednak metody prostsze i tańsze, które efektywnie chronią nasz organizm przed infekcjami.

Odporność na wagę złota. Co jeść, by być zdrowym

W reklamach firmy prześcigają się w promowaniu coraz to nowszych medykamentów wspomagających odporność. Istnieją jednak metody prostsze i tańsze, które efektywnie chronią nasz organizm przed infekcjami.

Bardzo ważny jest odpowiedni pojemnik na drugie śniadanie i przekąski (fot. pixabay)

Przygotowując pociechę do szkoły staramy się o wszystkim pamiętać. Obok podręczników, zeszytów, przyborów szkolnych powinniśmy zadbać również o to, aby spakować dziecku coś pożywnego. Dietetyczka Anna Brończyk-Puzoń ma dla nas kilka propozycji na pyszne, kolorowe i zdrowe przekąski.

Zacznijmy od odpowiednich opakowań. Ich asortyment jest obszerny: od przezroczystych, po te kolorowe z ukochanymi bohaterami bajek naszych dzieci. Pozwólmy, aby wybór dokonał nasz uczeń. Tym sposobem będziemy mieli większą szanse, że przygotowane przez nas posiłki zostaną zjedzone z apetytem.

8 pomysłów na zdrowe przekąski szkolne

Przygotowując pociechę do szkoły staramy się o wszystkim pamiętać. Obok podręczników, zeszytów, przyborów szkolnych powinniśmy zadbać również o to, aby spakować dziecku coś pożywnego. Dietetyczka Anna Brończyk-Puzoń ma dla nas kilka propozycji na pyszne, kolorowe i zdrowe przekąski.

Koniec z nudnymi kanapkami, zróbmy coś oryginalnego na kolację (fot. foter.com)

Kolacja to jeden z głównych posiłków, który ma za zadanie przygotować organizm na kilkugodzinną przerwę w aktywności, zapewnić spokojny sen i regenerację organizmu. Zatem, jak ją przygotować aby była smaczna, wartościowa i jednocześnie szybka w przygotowaniu? Przedstawiamy kilka naszych propozycji.

Pomysły na szybką i smaczną kolację

Kolacja to jeden z głównych posiłków, który ma za zadanie przygotować organizm na kilkugodzinną przerwę w aktywności, zapewnić spokojny sen i regenerację organizmu. Zatem jak ją przygotować aby była smaczna, wartościowa i jednocześnie szybka w przygotowaniu? Przedstawiamy kilka naszych propozycji.

W czasie ciąży nie można jeść wszystkiego (fot. phalinn / Foter / CC BY)

Będąc w ciąży odpowiadasz za zdrowie nie tylko swoje, ale również rozwijającego się płodu. Istnieją produkty spożywcze, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia rozwijającego się organizmu. Czego obok alkoholu i papierosów bezwzględnie unikać? Zobaczcie. 

Jakich produktów należy unikać w ciąży?

Będąc w ciąży odpowiadasz za zdrowie nie tylko swoje, ale również rozwijającego się płodu. Istnieją produkty spożywcze, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia rozwijającego się organizmu. Czego obok alkoholu i papierosów bezwzględnie unikać? Zobaczcie.

Problemom z zaparciami można zaradzić (fot. sxc.hu)

Zaparcia u dzieci to znany wszystkim problem. Zanim jednak zdecydujemy się na podanie środków farmakologicznych, warto zacząć od zmian w diecie. Okazuje się bowiem, że wadliwe żywienie jest główną przyczyną zaparć u dzieci.

Dziecko, toaleta i wstydliwy problem

Zaparcia u dzieci to znany wszystkim problem. Zanim jednak zdecydujemy się na podanie środków farmakologicznych, warto zacząć od zmian w diecie. Okazuje się bowiem, że wadliwe żywienie jest główną przyczyną zaparć u dzieci.

Jest kilka sposobów, dzięki którym nasza pociecha polubi warzywa (fot. sxc.hu)

Warzywa uzupełniają naszą dietę w cenne składniki odżywcze, wodę i błonnik. Warto, aby pojawiły się w diecie naszych pociech już od najwcześniejszych miesięcy. Co zrobić, aby dzieci chętniej po niej sięgały? Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka i wykładowca w Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach podpowiada.

Dziecko i warzywa - 7 kroków do sukcesu

Warzywa uzupełniają naszą dietę w cenne składniki odżywcze, wodę i błonnik. Warto, aby pojawiły się w diecie naszych pociech już od najwcześniejszych miesięcy. Co zrobić, aby dzieci chętniej po niej sięgały? Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka i wykładowca w Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach podpowiada.