Anna Brończyk-Puzoń*

Jaja kurze królują na naszych stołach od średniowiecza. Święta Wielkanocne są idealnym czasem, aby zachęcić dzieci do ich jedzenia, bowiem są one skarbnicą zdrowia. Nasze przepisy przypadną do gustu nawet niejadkom.

Zannim sięgniemy po pigułki, warto pomyśleć o naturalnych środkach wspomagających odporność i leczniczych (fot. pixabay)

Sezon jesienno-zimowy dla większości rodziców kojarzy się z czasem niekończących się przeziębień i grypy. W reklamach firmy prześcigają się w wypromowaniu coraz to nowszych medykamentów, które mają za zadanie coraz lepiej zapobiegać chorobom. Istnieją jednak  metody prostsze i tańsze, które dzięki wzmocnieniu systemu odpornościowego efektywnie chronią nasz organizm przed infekcjami bakteryjnymi i wirusowymi.

Odporność na wagę złota. Co jeść, by być zdrowym

Sezon jesienno-zimowy dla większości rodziców kojarzy się z czasem niekończących się przeziębień i grypy. W reklamach firmy prześcigają się w wypromowaniu coraz to nowszych medykamentów, które mają za zadanie coraz lepiej zapobiegać chorobom. Istnieją jednak metody prostsze i tańsze, które dzięki wzmocnieniu systemu odpornościowego efektywnie chronią nasz organizm przed infekcjami bakteryjnymi i wirusowymi.

Bardzo ważny jest odpowiedni pojemnik na drugie śniadanie i przekąski (fot. pixabay)

Przygotowując pociechę do szkoły staramy się o wszystkim pamiętać. Obok podręczników, zeszytów, przyborów szkolnych powinniśmy zadbać również o to, aby spakować dziecku coś pożywnego. Dietetyczka Anna Brończyk-Puzoń ma dla nas kilka propozycji na pyszne, kolorowe i zdrowe przekąski.

Zacznijmy od odpowiednich opakowań. Ich asortyment jest obszerny: od przezroczystych, po te kolorowe z ukochanymi bohaterami bajek naszych dzieci. Pozwólmy, aby wybór dokonał nasz uczeń. Tym sposobem będziemy mieli większą szanse, że przygotowane przez nas posiłki zostaną zjedzone z apetytem.

8 pomysłów na zdrowe przekąski szkolne

Przygotowując pociechę do szkoły staramy się o wszystkim pamiętać. Obok podręczników, zeszytów, przyborów szkolnych powinniśmy zadbać również o to, aby spakować dziecku coś pożywnego. Dietetyczka Anna Brończyk-Puzoń ma dla nas kilka propozycji na pyszne, kolorowe i zdrowe przekąski.

Koniec z nudnymi kanapkami, zróbmy coś oryginalnego na kolację (fot. foter.com)

Kolacja to jeden z głównych posiłków, który ma za zadanie przygotować organizm na kilkugodzinną przerwę w aktywności, zapewnić spokojny sen i regenerację organizmu. Zatem, jak ją przygotować aby była smaczna, wartościowa i jednocześnie szybka w przygotowaniu? Przedstawiamy kilka naszych propozycji.

Pomysły na szybką i smaczną kolację

Kolacja to jeden z głównych posiłków, który ma za zadanie przygotować organizm na kilkugodzinną przerwę w aktywności, zapewnić spokojny sen i regenerację organizmu. Zatem jak ją przygotować aby była smaczna, wartościowa i jednocześnie szybka w przygotowaniu? Przedstawiamy kilka naszych propozycji.

W czasie ciąży nie można jeść wszystkiego (fot. phalinn / Foter / CC BY)

Będąc w ciąży odpowiadasz za zdrowie nie tylko swoje, ale również rozwijającego się płodu. Istnieją produkty spożywcze, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia rozwijającego się organizmu. Czego obok alkoholu i papierosów bezwzględnie unikać? Zobaczcie. 

Jakich produktów należy unikać w ciąży?

Będąc w ciąży odpowiadasz za zdrowie nie tylko swoje, ale również rozwijającego się płodu. Istnieją produkty spożywcze, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i życia rozwijającego się organizmu. Czego obok alkoholu i papierosów bezwzględnie unikać? Zobaczcie.

Problemom z zaparciami można zaradzić (fot. sxc.hu)

Zaparcia u dzieci to znany wszystkim problem. Zanim jednak zdecydujemy się na podanie środków farmakologicznych, warto zacząć od zmian w diecie. Okazuje się bowiem, że wadliwe żywienie jest główną przyczyną zaparć u dzieci.

Dziecko, toaleta i wstydliwy problem

Zaparcia u dzieci to znany wszystkim problem. Zanim jednak zdecydujemy się na podanie środków farmakologicznych, warto zacząć od zmian w diecie. Okazuje się bowiem, że wadliwe żywienie jest główną przyczyną zaparć u dzieci.

Jest kilka sposobów, dzięki którym nasza pociecha polubi warzywa (fot. sxc.hu)

Warzywa uzupełniają naszą dietę w cenne składniki odżywcze, wodę i błonnik. Warto, aby pojawiły się w diecie naszych pociech już od najwcześniejszych miesięcy. Co zrobić, aby dzieci chętniej po niej sięgały? Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka i wykładowca w Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach podpowiada.

Dziecko i warzywa - 7 kroków do sukcesu

Warzywa uzupełniają naszą dietę w cenne składniki odżywcze, wodę i błonnik. Warto, aby pojawiły się w diecie naszych pociech już od najwcześniejszych miesięcy. Co zrobić, aby dzieci chętniej po niej sięgały? Anna Brończyk-Puzoń, dietetyczka i wykładowca w Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach podpowiada.