„Bezpieczne dziecko w podróży” – ważna kampania
Wakacje to nie przypadkowo wybrany okres na tego typu kampanię – w tym czasie na polskich drogach ginie najwięcej dzieci. W zeszłym roku spowodowano ponad 6500 wypadków, w których zginęło prawie 600 osób. Głównym celem akcji jest edukacja rodziców w zakresie bezpiecznego przewożenia dzieci samochodem, dotarcie do jak największej liczby rodzin zmotoryzowanych oraz zachęcenie rodziców do analizy bezpieczeństwa ich pociech w trakcie podróży.
- Bez względu w jaką podróż się wybieramy z naszym dzieckiem, czy jest to pierwsza podróż do domu ze szpitala, czy weekend u dziadków lub w górach, to musimy w pierwszej kolejności pamiętać o jego bezpieczeństwie. Nie można iść na skróty. Fotelik w którym przewozimy dzieci musi być właściwie dobrany, zapewniać im komfort i bezpieczeństwo – mówi Małgorzata Gromadzka, brand manager dystrybutora marki Britax Römer w Polsce (PUW Akpol Sp. z o.o.) i głównego partnera akcji. Według najnowszych, obowiązujących od 15 maja tego roku, przepisów, dzieci (niezależnie od wieku), które nie osiągnęły 150 cm wzrostu powinny być przewożone w samochodach w specjalnych, dostosowanych do tego celu fotelikach. Foteliki te muszą z kolei spełniać określone warunki techniczne określone w przepisach UE lub regulaminach EKG ONZ dotyczących urządzeń przytrzymujących dla dzieci w pojeździe.
Do akcji przyłączyły się znane osoby: aktorka Monika Mrozowska, dziennikarka i prezenterka telewizyjna Paulina Chylewska, aktorka Ada Fijał, piosenkarka i prezenterka telewizyjna Magda Modra, aktor Krzysztof Wieszczek czy aktorka Aleksandra Mikołajczyk. Każda z nich jest rodzicem, więc temat projektu jest dla nich szczególnie ważny. Z udziałem gwiazd powstały krótkie filmy uświadamiające jak bezpiecznie podróżować z dzieckiem, jak umilić mu podróż czy na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego fotelika.
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na stronie www.bezpiecznedzieckowpodrozy.pl.
Silesia Dzieci objęła patronatem medialnym tę kampanię.