Godzina Duszków
„Godzina duszków” to gra przygodowa od wydawnictwa REBEL. W naprawdę dużym pudełku znajdziemy planszę nawiedzonego zamku, 14 metalowych żetonów, maskę zasłaniającą oczy, magnetyczną różdżkę, karty misji i duchów oraz cyfrowy licznik. Rozpoczynając grę ustawiamy zegar na 18 minut. Nim upłynie czas na liczniku gracze muszą wykonać 6 misji, kolejno się zmieniając. Każda misja polega na zebraniu dwóch przedmiotów z maską Strasia na twarzy.
Jak poradzić sobie ze ścianami zamku i czyhającymi złymi duchami? Tutaj ważna jest rola pozostałych graczy, którzy słownie naprowadzają gracza-Strasia. Unikanie duchów nie jest proste i wymaga precyzji. Jeśli natrafimy na ducha musimy go „odprowadzić” na pole startowe co zabiera nam cenny czas.
Bardzo prosta rozgrywka i fantastyczne wykonanie gwarantują graczom wiele przygód. „Godzina duszków” dedykowana jest dzieciom od lat 6. Od młodych graczy wymaga skupienia, cierpliwości, precyzyjnego formułowania poleceń oraz uważnego słuchania. To jedna z nielicznych gier, której kooperacyjny charakter tak bardzo angażuje wszystkich graczy, a nieubłaganie mijający czas wymusza zdecydowane i szybkie działanie. Zarówno ściany zamku jak i żetony możemy każdorazowo ustawiać w inny sposób co urozmaica kolejne rozgrywki.
Dodatkową zaletą „Godziny duszków” jest łatwa zmiana poziomu trudności. Gdy sześć misji w 18 minut przestanie być wyzwaniem warto skrócić czas, zwiększyć liczbę misji czy zmniejszyć limit złych duchów jakie wolno nam złapać.
Motyw duchów i magnetyczne elementy zachwycają najmłodszych graczy, a reguły gry, które wymagają od dzieci cierpliwej współpracy podobają się rodzicom. Do tej pory nie mieliśmy okazji grać w coś podobnego do „Godziny duszków”, gdzie wspólnie staramy się osiągnąć cel w określonym czasie. To świetna odskocznia od standardowych planszówek, która sprawdzi się w dziecięcym gronie.