Baśniowa Fantazja

niedziela 3 grudnia 2017
  • "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
    "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
  • "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
    "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
  • "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
    "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
  • "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
    "Fantazja" to budowanie baśniowych krain od wydawnictwa FoxGames (fot. Ewelina Zielińska)
Bajkowe kolorowe domki, frakcja Rzeźbiarzy Natury i rywalizujący z nimi Inżynierowie Światła, magiczne starcie pełne kreatywności - to właśnie „Fantazja” od wydawnictwa FoxGames.

„Fantazja” to gra polskich twórców - Marcina Podsiadło i Tomka Larka, która przenosi nas do krainy Fantazji. Tam wcielamy się w rolę magów, którzy muszą odbudować tę baśniową krainę i starają się wykazać jak największą kreatywnością. Ścierając się w tym wyzwaniu zdobywacie punkty na różne sposoby dokładając do stolicy nowe tereny, niszcząc kafle przeciwnika i wykorzystując specjalne zdolności.

Samo trzon reguł jest bardzo prosty i siedmiolatek nie powinien mieć problemu z jej zrozumieniem, choć do zabawy będzie potrzebował pomocy osoby dorosłej. Reguły dodatkowe, szczegóły mocy budynków i wielość możliwości sprawiają, że gra jest ostatecznie dość skomplikowana.

„Fantazja” dedykowana jest wyłącznie dwóm graczom i forma pojedynku gwarantuje sporo emocji. Największą zaletą gry jest mnóstwo sposobów na zdobycie punktów. Można tu wykazać się wyobraźnią i kreatywnością w decydowaniu o swoich kolejnych ruchach. Niestety, już w pierwszej rozgrywce rzuciła nam się jedna znacząca wada gry. Uważamy, że żetony mogłyby być bardziej czytelne. Na pojedynczym żetonie znajduje się przynajmniej 5 ważnych cech, a każda z nich  jest oznaczona niewielkim symbolem. Gdy na planszy znajduje się kilkanaście kafli, odnajdywanie symboli frakcji czy rodzaju budynku robi się po prostu męczące. Wydaje nam się, że można było bardziej zróżnicować żetony obu frakcji.

Mimo tej wady, jest to ciekawa propozycja, która pozwala na zwycięstwo na wiele sposobów, a dodatkowo umożliwia grę pełną wrażeń we dwóch graczy. Dynamikę gry spowalnia trochę słabe oznakowanie kafli - nie tyle utrudnia to grę, co wymaga dobrej spostrzegawczości i ciągłego analizowania sytuacji na stole. Świetne ilustracje, ciekawy pomysł i moc możliwości sprawiają, że „Fantazja” to atrakcyjna propozycja również dla dorosłych graczy. Warto poświęcić chwilę i sprawdzić jak radzicie sobie w roli magów Fantazji.