Dziennik 29 - gra, książka i niesamowita przygoda w jednym!

czwartek 2 listopada 2023
  • To gra bez planszy i pionków (fot. mat. Ewelina Zielińska/SilesiaDzieci.pl)
    To gra bez planszy i pionków (fot. mat. Ewelina Zielińska/SilesiaDzieci.pl)
  • Do zabawy niezbędny będzie telefon lub komputer (fot. mat. Ewelina Zielińska/SilesiaDzieci.pl)
    Do zabawy niezbędny będzie telefon lub komputer (fot. mat. Ewelina Zielińska/SilesiaDzieci.pl)
Jeśli do tej pory nie mieliście okazji poznać serii interaktywnych gier książkowych od FoxGames, to najwyższy czas to zmienić! Udowodnij sobie, że umiesz nieszablonowo myśleć i nie poddajesz się łatwo. Zaproponuj udział w przygodzie najbliższym i razem odkryjcie mroczną tajemnicę.

„Dziennik 29. Zapomnienie” to trzecia część interaktywnej gry książkowej od wydawnictwa FoxGames, która stanowi odrębną całość i można w nią zagrać bez znajomości poprzednich dwóch tomów. W podobnym klimacie ukazały się także dwa przygodowe dzienniki „Wyprawa 1907”.

Gdzie oni są?

Fabuła tej książki zamyka się w kilku zdaniach. Zaginęła ekipa badaczy, która prowadziła tajne prace wykopaliskowe natykając się na ślady obcej cywilizacji. Został po nich tylko dziennik. Dokładnie ten, który możesz teraz otworzyć, by odkryć tajemnicę. Tylko od czego zacząć? Choć książka naszpikowana jest zagadkami, to na pierwszych stronach znajdziemy prosty samouczek, czyli przykładową zagadkę z instrukcją.

Gra bez planszy i pionków

„Dziennik 29” jest trochę jak gra paragrafowa. Ma formę książki i poruszamy się od punktu do punktu. Jednak brakuje tu typowego tytułowego bohatera, w którego mielibyśmy się wcielić i zamiast podejmowania decyzji, podejmujemy się rozwiązywania kolejnych zagadek umieszczonych na stronach książki. Do zabawy niezbędny będzie telefon lub komputer. Na odpowiedniej stronie w sieci (najwygodniej jest zeskanować kod QR zagadki) wpisujemy rozwiązanie. Możemy też zajrzeć do interaktywnych podpowiedzi i wskazówek dostępnych online. Zagadki są bardzo nieszablonowe, a każda informacja o nich może zepsuć Wam zabawę. Ważne, że zaskakują, a matematyczne i logiczne symbole oraz ciągi, to tylko część zagadkowych motywów. Czasem trzeba dać sobie chwilę, by wpaść na to, jak ugryźć daną zagadkę. Różnorodność to zdecydowany plus tej zabawy.

Dla kogo Dziennik 29?

Sugerowany wiek to 12 lat. Jest to jednak wiek bardzo umowny. Mój dwunastolatek szybko sfrustrował się samodzielnym rozwiązywaniem zagadek. Było to dla niego zbyt trudne. I choć dzienniki dedykowane są do samodzielnej zabawy, to u nas świetnie sprawdziły się jako rodzinne wyzwanie. Wspólnymi siłami pokonywaliśmy kolejne zadania. Książki te na pewno dedykowane są starszym graczom-czytelnikom, raczej tym cierpliwym i lubiącym wyzwania. Nie jest prosta i dynamiczna rozrywka, ale w zamian za to każda poprawną odpowiedź przynosi wiele radości i satysfakcji. Naszym zdaniem - tego trzeba spróbować!